Hooggevoelig (HSP)

Hoe kan ik omgaan met mijn hooggevoeligheid?

1. Door te leren herkennen wat van jou is in de energie en wat van de ander is.

2. Spreek elke morgen voor je opstaat de volgende affirmatie uit: muur van kristal sluit om mij heen en laat niets anders door dan licht alleen.

3. Ben je bijvoorbeeld op een verjaardag waar veel mensen zijn en je voelt dat je ineens moe of verdrietig wordt zonder reden, dat is dan niet van jou maar van iemand die daar ook aanwezig is. Op dat moment zeg je in gedachten tegen jezelf: alles wat ik nu voel en niet van mij is moet direct mijn lichaam verlaten en stuur ik in liefde terug naar de rechtmatige eigenaar, dan hoef je niet te denken van wie voel ik nu wat, het gaat direct terug naar degene bij wie dit hoort.

4. Als je s `avonds gaat douchen is het erg belangrijk om tijdens het afspoelen te zeggen: alle energieën die ik vandaag opgenomen hebt spoel ik nu van mijn lichaam af en mogen door het afvalputje naar buiten gaan.

5. Drink 2 liter water per dag, daarmee spoel je alle binnengekomen emoties ook weer sneller weg.

6. Ga vaak de natuur in, dan kun je even ontladen en weer opladen.

7. Regelmatig zwemmen of naar de sauna is ook heel erg goed.

8. Yoga en sporten zijn erg belangrijk om goed te aarden.

9. Accepteer dat je hooggevoelig bent, jezelf er tegen verzetten veroorzaakt onrust.

10. Een cursus intuïtieve ontwikkeling is echt een aanrader, je ontmoet gelijkgestemden en leert daar precies hoe je ook met je hooggevoeligheid om kunt gaan, je houd daar altijd wel iemand aan over waar je nog contact mee blijft houden zodat je ook weer ervaringen uit kunt wisselen.

 Oplossingen